Müzik Hasarlı Beyinlere İyi Geliyor

Müzik, hasarlı beyni iyileştiriyor

Müzik dinlemenin, beyin kanaması geçiren hastalara çok iyi geldiği ortaya çıktı. Brain adlı tıp dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, beyin kanaması geçirdikten sonra her gün 1–2 saat müzik dinletilen hastalar, hafıza ve dikkat toplama bakımından gelişme kaydediyor.

Beyin kanaması geçiren 54 hastayı iki yıl boyunca takip eden Finlandiyalı araştırmacılar, hastaları üç gruba ayırdı. İlk gruba istedikleri lirik müzikler, diğer gruba sesli kitaplar dinletildi. Üçüncü gruba ise bir şey dinletilmedi. Araştırma sonunda müzik dinleyen hastalarda sözel belleğin yüzde 60 iyileştiği gözlemlendi. Bu oran kitap dinleyenlerde yüzde 18’de kaldı.







Yorum Yazın

XHTML: Kullanabilir taglar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Yazılar Çeşitli Medya Kuruluşlarından alınmaktadır.Istenildiği Takdirde Kaldırabilir
Gizlilik Politikası | Klip izle

Health

Powered by WordPress | Blue Weed by Blog Oh! Blog | Entries (RSS) and Comments (RSS).