Kanseri azaltan besinler

Kanseri azaltan besinler

Son yıllarda yapılan araştırmalara göre meyve sebzeler kanser riskini azaltıyor.Son yıllarda yapılan birçok araştırma da bu kanıyı destekliyor.

Universal İtalyan Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Meltem Şeniz Toksoy, yağlı etleri, kızartmaları diyette dikkatle alınmalı, kırmızı ettengelen günlük enerjiyi %10′nun üstüne çıkartılmamalı, trans yağ asitleri içeren yağ ürünleri tüketilmemesi gerektiği konusunda uyarıyor. Toksoy, günlük taze sebze ve meyve tüketimine de dikkat çekerken en az beş porsiyon ve üzeri tüketilmeli,  bunlardan gelecek günlük enerjinin %7′nin altına düşmemesine dikkat çekiyor.
Toksoy, “hardallı-kükürtlü sebzelere bol yer vermeli, sarımsak, soğan nane, maydanoz gibi lezzet vericileri yeşil salatayı ve diğer yeşillikleri yemek listemizde bulundururuken, bunların sağlıklı ortamda yetiştirilmelerini sağlamalıyız.Yemek listemizdeki kuru baklagilleri diğer yiyeceklerle dengeleyerek kullanmalıyız. Rafine şekerden gelecek enerjiyi günlük %10’nun altında tutmalıyız ve çay şekeri yerine pekmez ve bal gibi doğal tatlıları tercih etmeliyiz.” dedi.

Devamını Oku …

Nisan 20th, 2012 | Yorum Yapın

Kolon kanseri nedir? Nedenleri ? Korunma yolları

Kolon kanseri nedir? Nedenleri ? Korunma yolları

Kolon kanserine karşı; elmayı kabuğuyla birlikte yemeli, günde bir kaşık zerdeçal ve yarım kilo ev yoğurdu tüketmelisiniz. Her gün 80 gram aspirin alınması da hastalığa yakalanma riskini azaltıyor

Ölüm oranının oldukça fazla olduğu kolorektal yani kolon veya kalın bağırsak kanserinde, hastalık erken evrede tespit edildiğinde, hastanın sağ kalma ihtimali çok yüksek. Bu kanser türünde tanı yaşı ortalama 62 olarak belirleniyor. Yaş ilerledikçe, hastalığa yakalanma riski de çok artıyor.

Devamını Oku …

Nisan 17th, 2012 | Yorum Yapın

Huntington hastalığı kanseri azaltıyor

Huntington hastalığı kanseri azaltıyor

İsveçli bilim adamları, genetik bir nörolojik bozukluk olan Huntington hastalığının kanser riskini azalttığını ortaya çıkardı.

“Lancet Oncology” dergisinde yayımlanan araştırmaya göre Huntington hastası kişiler, sağlıklı kişilere oranla yüzde 53 oranında daha az kanser riski taşıyor.
İsveç’teki Lund Üniversitesi’nden bilim adamları, 1969-2008 yılları arasındaki hasta kayıtlarını inceledi.

 

Kayıtlara göre, hastanelerde tedavi gören bin 510 Huntington hastasından sadece 91′inde kanser görüldü. Huntington hastalığının içinde yer aldığı Polyglutamin hastalıklar grubundaki diğer rahatsızlıkların da kanser riskini azalttığı belirlendi.

Devamını Oku …

Nisan 15th, 2012 | Yorum Yapın

Hızlı Yemek Kanser Riskini Arttırıyor

Hızlı Yemek Kanser Riskini Arttırıyor

Araştırmalar mide kanseri açısından yemekleri çok sıcak yemenin 3.3, çok hızlı yemenin ise 5.4 kat risk yarattığı uyarısında bulunuyor.

hızlı yemek

Mide kanseri ile beslenme ilişkisinin araştırıldığı çalışma, yiyeceklere fazla tuz eklenmesinin 4.2, gün aşırı tuzlu ayran tüketiminin 1.8, tuzlu tereyağının 1.5, her gün ve her öğün turşu yenilmesinin 7 kat; sucuğun haftada 1-2 kez tüketilmesinin 3, haftada 1-2 kez hamur tatlısı tüketilmesinin 7.5 kat risk taşıdığı belirlendi.

Çalışmada, yeşil yapraklı sebzelerin, soğan ve sarımsağın günde bir kez tüketilmesinin ise mide kanseri riskini azaltığı, helikobakter piloriden korunulması ve tanı halinde mutlaka tam tedavinin şart olduğu ifade edildi.

Devamını Oku …

Ocak 24th, 2011 | 2 Yorum

Selenyum Nedir? ve Yararları

Selenyum ve yararları


Tam tahıllar, et ve deniz ürünleri temel besinsel selenyum kaynaklarıdır. Gıdalardaki miktarı, besinlerin hazırlandığı bitkilerin ve hayvanların yetiştikleri toprağın selenyum miktarına bağlıdır

Selenyum sağlık için temel öneme sahip, çok küçük miktarlarda alınması yeterli olan bir mineraldir. Selenyumun vücutta birleştiği selenoproteinlerin antioksidan özellikleri hücreleri serbest radikallerin verdiği hasarlardan korumaya yardımcı olur. Serbest radikaller kanser ve kalp-damar hastalığı gibi kronik rahatsızlıklardan yaşlanma etkilerinin artmasına, düşük bağışıklıktan tiroid hastalıklarına kadar pek çok olumsuz duruma katkıda bulunan yan ürünlerdir. Bunlar çevremizdeki olumsuzluklardan (sigara, egzoz dumanı, stres v.b.) kaynaklandığı gibi vücutta oksijenden enerji üretilirken de açığa çıkarlar. Sağlıksız yaşam, hastalıklar ve yaş ilerlemesiyle vücutta miktarları artar.

Devamını Oku …

Aralık 30th, 2010 | 1 Yorum

Brokoli Kansere Karşı Tedavilerde Kullanılıyor

Brokoli Kansere Karşı Tedavilerde Kullanılıyor

Vitamin değerleri açısından; A, E ve C vitaminlerini içeren brokoli bağışıklık sistemimizi güçlendiren bir özelliğe sahiptir. Antibiyotik özelliğe de sahip olan brokoli meme, prostat, bağırsak ve idrar kesesi kanserlerine karşı da güçlü bir koruyucudur. Amerika’da özellikle bu kanser türlerine karşı brokolinin içerdiği bazı maddeler zenginleştirilerek kanser tedavisinde başarı ile kullanılmaktadır. Brokoli içerdiği bazı bitkisel hormonlar açısından ayrı bir önem taşımaktadır. Bu sayede vücudumuzdaki hormon dengesini ayarlayıcı özelliğe sahiptir. Yine Amerika’da bazı klinikler menopoz dönemindeki kadınlarda, östrojen hormonunun düzenli çalışması için brokolideki bitkisel hormonlardan yararlanmaktadırlar.

Ekim 27th, 2008 | Yorum Yapın

Kırmızı Lahana Bağırsak Kanserine İyi Geliyor

Kırmızı Lahana Bağırsak Kanserine İyi Geliyor

kırmızı lahanaBrüksel, beyaz, kırmızı, yabani ve Beyaz Çin gibi lahana çeşitleri ile bazı geniş yapraklı sebzeler; kükürt bakımından zengindir. Kimyasal yapıları, birbirinden farklı çok sayıda kükürtlü bileşik içerir. Kükürt içerikli bu sebzelerin en önemli özellikleri; bağırsak mukozasını temizleme güçlerinin oldukça etkili olması ve vücut tarafından kolaylıkla dışarı atılabilmeleridir. Uzmanlar, özellikle kırmızı lahana bitkisinde bulunan U vitamininin, doğrudan doğruya bağırsak kanserine karşı tedavi gücünün olabileceğini dile getiriyor.

Ekim 26th, 2008 | Yorum Yapın

Emzirmenin Annelere Yararları

Emzirmenin Annelere Yararları

Annenin bebeğini sık emzirmesi çocuğun gelişimi açısından çok önemli. Sık emzirme aynı zamanda annenin kanserden koruması için de gerekli.

* Emzirmenin anneye sağladığı yararlar: Bebek için iyi olan anne için de iyidir. Emzirmekle anneler hem sağlıklarına hem de bütçelerine katkıda bulunmuş olur.
* Meme kanseri riski azalır: Düzenli emziren annelerde meme kanseri riskinin yüzde 25′lere kadar azaldığı görülmüştür. Koruyucu etki emzirme süresi ve sıklığıyla bağlantılıdır.
Devamını Oku …

Ekim 17th, 2008 | Yorum Yapın

Yazılar Çeşitli Medya Kuruluşlarından alınmaktadır.Istenildiği Takdirde Kaldırabilir
Gizlilik Politikası |

Health

Powered by WordPress | Blue Weed by Blog Oh! Blog | Entries (RSS) and Comments (RSS).